LEVI’S® INTRODUCEERT NIEUWE FITS: HIGH LOOSE & STAY LOOSE IN COTTONIZED HEMP

Innovatieve fits in FW20

VERANTWOORDE & STIJLVOLLE FITS

De High Loose-reeks en Stay Loose-reeks in indigo wordt uitgebracht in Cottonized Hemp (hennep met katoenlook) en zal een van de eerste modellen voor vrouwen en mannen zijn in de Levi’s® Red Tab-collectie die wordt gemaakt van deze innovatieve stof. Cottonized Hemp is gemaakt van hennepgaren dat wordt behandeld zodat het eruit gaat zien en aanvoelt als katoen. Hennep vereist minder water, chemicaliën en land om te groeien dan katoen. Hierdoor is een denim van Cottonized Hemp een veel duurzamere keuze.

HIGH LOOSE

Voor de FW20-collectie kiest Levi’s® lossere modellen met de nieuwe jeansstijl voor vrouwen: de High Loose. Dit nieuwe model, geïnspireerd op de jaren ‘70 maar dan met een vleugje van de jaren ‘00, heeft een hoge taille, is recht op de benen en heeft brede pijpen. Met een tailleband die boven de navel zit en een losse pasvorm op de benen verlegt de High Loose de grenzen van de spijkerbroek. Dit model combineert het beste van de Baggy, Dad en Ribcage jeans in een hedendaagse versie.

“De High Loose is een van onze nieuwe modellen waar we het meest enthousiast over zijn. Het is een vrouwelijke en mooie look omdat de jeans natuurlijk op de taille valt, los zit op de heupen en mooi recht gaat op de benen. De hoge taille sluit mooi aan, maar zit niet strak om het lichaam. We spelen hiermee perfect in op de nostalgie van de vroege jaren 2000, een trend die momenteel aan populariteit wint.” — Jill Guenza, VP, Global Women’s Design bij Levi’s®

De High Loose is verkrijgbaar in verschillende denimkleuren van zwart en indigo tot gebleekt indigo. Er is ook een versie in een katoen-Tencelmengeling, genaamd de High Loose Utility, met zijzakken met ritsen in een felle stonewash. Daarnaast is er ook een non-denimversie van de High Loose, de Pleated High Loose. De High Loose jeans heeft ook een bijpassend truckerjack voor een volledige casual look, de Loose Sleeve Trucker. Het opvallende design heeft ruimere mouwen en een gestructureerde fit die ook de taille benadrukt. Combineer dit jack met de High Loose voor een perfecte hedendaagse versie van de Canadese smoking.

Bekijk de fits hier.

STAY LOOSE

Voor mannen is er dit seizoen de Levi’s® Stay Loose. Deze jeans zit los om de heupen en dijen en heeft die typische stijl van de jaren 90 met een moderne insteek dankzij de losse pasvorm.

“De Stay Loose is de perfecte jeans als je de trend van lossere modellen wil uitproberen. Hij is stijlvol en comfortabel. Een vollere fit, bredere broekspijpen die taps uitlopen en een jaren 90 vibe die helemaal in is.”— Janine Chilton-Faust, Global VP of Men’s Design bij Levi’s®

De Stay Loose is verkrijgbaar in twee lengtes: de regular Stay Loose die perfect past bij sneakers, en de Stay Loose Crop met een hoge boord die je schoenen mooi laat zien. Ze hebben een extra losse pasvorm die een beetje smaller wordt zodat het geheel niet te baggy valt. De Stay Loose is verkrijgbaar in verschillende kleurafwerkingen van zwart en indigo tot gebleekt indigo

Er is ook een Stay Loose Carpenter Pant die lagere zakken heeft en zijzakken met een ouderwetse hamerlus. Naast denim is er ook een Stay Loose Climber Pant in vederlichte niet-rekbare canvas met een elastische tailleband voor extra comfort. Tot slot maakt de Stay Loose nu ook deel uit van de Levi’s® XX Chino-familie met de Levi’s® XX Stay Loose Chino.

Combineer de Stay Loose-jeans met de Stay Loose Trucker, misschien wel de meest stijlvolle truckerjas tot nu toe dankzij de lossere pasvorm, de lagere zakken en de overdreven proporties.

Bekijk de fits hier.

Over Levi's

Levi Strauss & Co. is een van 's werelds grootste brand-name apparel bedrijven en een wereldwijde leider in jeanswear. Het bedrijf ontwerp jeans, casual wear en accessoires voor mannen, vrouwen en kinderen; en zet het in de markt onder de merken Levi’s®, Dockers®, Signature by Levi Strauss & Co.™ en Denizen®. De producten worden in meer dan 110 landen verkocht door een combinatie van ketens, department stores, online websites en een globale voetafdruk van ongeveer 3 000 retail stores en shop-in-shops. In 2018 bedroegen Levi Straus & Co.’s gerapporteerde fiscale netto-inkomsten $5,6 miljard. Voor meer informatie kan je terecht op http://levistrauss.com